Sivun näyttöjä yhteensä

maanantai 17. marraskuuta 2014

Virtaa marraskuuhun


Olen harjoitellut tänä syksynä erilaisten smoothien tekemistä. Osasta on tullut herkullisen makuisia ja osasta karmeaa oksennuksen makuista tahnaa. Kokeilemalla oppii tekemään ja haluan rohkaista kaikkia kokeilemaan.
Smoothien tekeminen on nopeaa ja hauskaa. Teen juomaa reilusti, jotta sitä on kaapissa valmiina kun tulen vaikka fillarilenkiltä kotiin. Harjoituksia olen juonut pääasiallisesti itse, mutta olen yrittänyt myös saada muut perheenjäsenet innostumaan.

Laitan alle pari suosikki vaihtoehtoani.
Oma aamuni alkaa monesti vihersmoothiella (tämän olen jo aiemminkin laittanut):


Lehtikaali smoothie

5dl soijamaitoa
2-3cm palanen inkivääriä
10 cashew pähkinää
Puolikas tai kokonainen banaani
Lehtikaalia kaksi isoa lehteä
Kaikki blenderiin ja paras päivän aloitus on valmis.

Toinen aamuun sopiva smoothie, mikä on maistunut myös minun 8v. tyttärelle:

Marja smoothie

5dl soijamaitoa
2dl mustikkaa
2dl mansikkaa
2cm inkivääriä
Puolikas tai kokonainen banaani
Ripaus mehiläisen siitepölyä (Loistava luonnon monivitamiini.Kannattaa aloittaa pienellä määrällä, voi aiheuttaa allergiaa).
Kaikki tehosekoittimeen ja hetkessä hyvää.

Välistä olen myös laittanut hieman maca-jauhetta molempien juomien joukkoon.
Hyviä rasvoja kaipaavalle suosittelen mukaan myös kypsää avocadoa.
Tirskautuksella sitruunaa saa raikastettua smoothien makua.

Soijamaidon voi myös korvata ihan tavallisella maidolla tai vaikka vihreällä teellä. Välillä olen marjojen kanssa käyttänyt myös luonnon yogurttia ja pähkinöitä.
Tyttärelleni tehdessä olen lisännyt enemmän banaania ja välistä esim. vanilja uutetta.

Proteiineja saa tarvittaessa lisäämällä rahkaa juomaan. Juomiin voi tehdä muutoksia tilanteen mukaan. Muutosta makuihin saa käyttämällä esim; päärynöitä, omenoita, mysliä, hiutaleita, mehuja, kookosmaitoa vain taivas on rajana.

Olen tilaillut lisää kaappiini erilaisia super foodeja, uusimmat ovat testissä:
Vehnänoras-jauhe
Spiruliina
Alfalfa
Käyn monesti ostamassa vitamiinit pieniltä luontaistuote kaupoilta, sillä haluan tukea pieniä yrityksiä. Välillä tilaan suoraan netistä. Vehnänoras-jauheen, mehiläisen siitepölyn ja spiruliinan ostin netistä, luomulaatuisena ohessa linkki: http://www.olivian.fi/
Nämä luonnon vitamiinit antavat varmasti puhtia päivään ja selättävät marraskuun sairastelut :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti